A befecskendező szelepekben lerakódások normál üzemelés során is keletkeznek. A benzinekben található adalékanyagok egy része a hő és nyomás hatására kiválik, gyantaszerű lerakódást képezve. Ez a jelenség az eltelt évek, és a megtett kilométerek számával fokozódik. A folyamat benzin/gáz üzemű motorok esetében még gyorsabban megy végbe, mivel ebben az esetben a benzinnel való üzemeltetés háttérbe szorul. Ekkor az injektorokon viszonylag hosszú ideig nem áramlik át az üzemanyag, és a magas hőmérséklet hatására a gyantaszerű lerakódások sokkal gyorsabban alakulnak ki.
- A lerakódások eltömítik az injektorok furatait, és csökkentik azok belsejében az áramlási keresztmetszeteket.
- A lerakódások három fő problémát okoznak a befecskendező szelep(ek) működésében:
- Az injektorok közötti jelentősen eltérő szállítási mennyiségek
Nem megfelelő porlasztási kép
Injektor tömítetlenség (szivárgás, becsepegés)
Az elszennyeződött befecskendező szelep(ek) által okozott tünetek:
Indítási problémák (hidegen/melegen),
Henger kihagyások
Alapjárati problémák (ingadozó)
Gyorsítási problémák (nem lehet gyorsítani, vagy gyorsítás közben rángat az autó)
Teljesítményvesztés (szokatlanul lomha az autó)
Megnövekedett fogyasztás (az autó jól működik, de a megszokotthoz képest sokat fogyaszt)
A motor nem képes teljesíteni a hatósági emissziós határértékeket